W jaki sposób kryptowaluty wykorzystywane są w sportach walki?

Kryptowaluty znalazły zastosowanie w różnych branżach i sektorach gospodarki. Dzięki swojej postępowości zaczęły być reklamowane przez znane organizacje i osoby. Obecnie promują je nie tylko celebryci, gwiazdy filmowe, ale także sportowcy. Kryptowaluty możemy zauważyć w Formule 1, piłce nożnej, czy sportach walki, na których skupimy się w tym tekście.

Z całą pewnością sporty walki są teraz na szczycie popularności i przyciągają ogromną widownię. Wydarzenia sportowe o tak dużych zasięgach stanowią idealną okazję do promowania usług i produktów, także związanych z aktywami cyfrowymi. Dlatego też przedstawiciele giełd i platform kryptowalutowych chętnie podejmują współpracę z czołowymi organizacjami, jak UFC czy KSW.

Skąd bierze się tak duża popularność sportów walki?

Sporty walki, takie jak boks, czy MMA (mieszane sztuki walki) są bardzo widowiskowe i przyciągają ogromne zainteresowanie fanów z całego świata. Popularność tych sportów jest wynikiem różnych czynników, w tym emocjonujących widowisk, zaangażowania zawodników oraz rywalizacji. 

Warto też zauważyć, że sporty walki tworzą globalną społeczność. Mają one ogromne zasięgi, gdyż przyciągają uwagę fanów z różnych grup wiekowych, krajów i kultur. Natomiast dzięki transmisjom telewizyjnym, mediom społecznościowym, czy platformom streamingowym, walki są dostępne dla szerokiej publiczności. Nie da się ukryć, że w erze social mediów zawodnicy zyskują bezpośredni kontakt z fanami, co umożliwia im budowanie osobistego brandu i więzi z kibicami.

Poza tym zawodnicy często stają się postaciami wręcz kultowymi. Można zacząć od wymienienia legend boksu takich, jak Muhammad Ali czy Mike Tyson, po ikony MMA, jak Anderson Silva czy Conor McGregor. Te postacie i wiele innych wyróżnia nie tylko charyzmatyczna osobowość, ale także liczne tytuły i zwycięstwa. Z pewnością zostaną  zapamiętani jako symbole tego sportu i będą stanowić inspirację dla kolejnych pokoleń zawodników i fanów. Choć często na ich popularność wpływają również liczne kontrowersyjne zachowania, które dla zawodników w sportach walki są stosunkowo powszechne i stanowią część historii tych dyscyplin. Jako przykład można wymienić tak zwany trash talk, czyli obraźliwe komentarze pod adresem oponentów, które mają podgrzewać atmosferę przed walką.

Do zwiększenia popularność sztuki walki zdecydowanie przyczyniły się federacje sportowe, jak UFC, Bellator, czy KSW i wiele innych. Duża część tych organizacji stała się idealną przestrzenią do promowania kryptowalut. Dlaczego? Wydaje się, że głównie ze względu na ogromną popularność sportów walki i globalną widownię. Warto zauważyć, że ta symbioza między kryptowalutami a sportem może przynieść korzyści obu stronom, zwiększając zainteresowanie zarówno walutami cyfrowymi, jak i wydarzeniami sportowymi. 

Nie da się ukryć, że wzrost zaangażowania firm kryptowalutowych w marketing sportowy to efekt rozwoju i zyskania popularności kryptowalut, zwłaszcza w ostatnich latach. Firmy te widzą w sportowych wydarzeniach doskonałą okazję do promocji swoich usług i produktów. Ponadto wiele firm z sektora kryptowalut obecnie jest sponsorem europejskich drużyn piłkarskich oraz nawiązało różnego rodzaju umowy sponsorskie związane z wieloma wydarzeniami sportowymi.

Największa federacja MMA na świecie a crypto.com 

Crypto.com to znana na całym świecie giełda kryptowalutowa z siedzibą w Singapurze, którą wyróżnia szeroki zakres usług związanych z kryptowalutami. Giełda oferuje ponad 250 różnych walut, rozsądne opłaty i zniżki dla tych, którzy posiadają znaczną ilość native coina Crypto.com, czyli CRO. Szacuje się, że w samym 2023 roku firma miała 80 milionów klientów i zatrudniała 4 000 pracowników. Giełda jest również znana z licznych partnerstw i inicjatyw związanych z rozwojem ekosystemu kryptowalut. Dlatego też podjęła współpracę z UFC, organizacją przyciągającą przed ekrany widzów z każdego zakątka świata. Przypuszczalnie baza fanów tej organizacji to aż 625 milionów osób.

Już od pewno czasu Crypto.com aktywnie pojawia się w świecie sportu przez  sponsorowanie znanych drużyn i wydarzeń. Giełda zajmuje się między innymi sponsorowaniem drużyny Aston Martin w Formule 1 i angażuj się tym samym w jedną z najbardziej prestiżowych serii wyścigów samochodowych na świecie. Natomiast sponsoring Montreal Canadiens daje crypto.com widoczność w kręgach fanów hokeja na lodzie. Dodatkowo powiązane jest z piłką nożną poprzez sponsoring finału Coppa Italia. Wydaje się, że zwieńczenie promowania kryptowalut w kręgach sportowych stanowi podjęcie współpracy właśnie z UFC.

Zgodnie z tym co powiedział Kris Marszalek, współzałożyciel i dyrektor generalny Crypto.com, połączenie jednej z najszybciej rozwijających się giełd z tak dużą organizacją, jak UFC to historyczny moment. Ta współpraca ma przyspieszyć adaptację kryptowalut wśród wielomilionowej widowni śledzącej sporty walki. Obie strony są zgodne, że to dopiero początek długiej relacji crypto.com z UFC.

Z kolei Dana White, powiedział: „To jest partnerstwo między dwoma firmami, które są najlepsze w swojej dziedzinie. Żadna inna firma nie zrobiła więcej, by zwiększyć popularność sportów walki niż UFC, i teraz jesteśmy jedną z największych marek sportowych na świecie. Możemy pomóc Crypto.com dotrzeć do większej liczby ludzi na całym świecie dzięki sile naszej marki.”

Jak wygląda współpraca crypto.com z UFC? Umowa sponsorska pomiędzy tymi markami weszła w życie na 264 gali w Las Vegas. Wówczas walką wieczoru było starcie Dustina Poiriera z Conorem McGregorem. Wtedy też szef UFC Dana White, zapowiadał, że gala przyciągnie rekordową publiczność. Umowa ta, według informacji od CNBC, opiewa na ponad 175 milionów dolarów na przestrzeni dziesięciu lat. W ramach współpracy logo crypto.com ma być widoczne na wydarzeniach organizowanych przez federację. Między innymi występuje na elementach strojów sportowców podczas walki, a także na odzieży towarzyszących im trenerów i całej drużyny zebranej w narożniku. Ogólnie rzecz biorąc, logo powinno być dostrzegalne głównie w oktagonie, czyli tam, gdzie skierowany jest wzrok widzów.  

Największa federacja MMA w Polsce a XTB

XTB, czyli X-Trade Brokers Dom Maklerski S.A., jest jednym z największych brokerów Forex w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka ta działa na rynku od 2005 roku i zdobyła wiele nagród od renomowanych instytucji finansowych, takich jak Bloomberg, Forbes czy Money Markets Journal. W 2016 roku zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Pojawienie się na giełdzie to ważne wydarzenie dla firmy, ponieważ umożliwia dostęp do kapitału poprzez emisję akcji na rynku publicznym. Jest to również ważny krok pod względem budowaniu renomy i zaufania wśród inwestorów. Warto też dodać, że XTB oferuje klientom szerokie spektrum instrumentów finansowych. Wśród nich znajdują się akcje, kontrakty CFD, Indeksy, surowce, ETF-y i kryptowaluty.

XTB zdecydowało się podjąć współpracę z organizacją KSW (Konfrontacja Sztuk Walki), która jest jedną z największych organizacji MMA (Mixed Martial Arts) w Polsce i Europie, aby promować swoje usługi  poprzez sponsoring wydarzeń sportowych. Umowa została podpisana na cały rok 2023 i będzie obowiązywać podczas dziesięciu z dwunastu zaplanowanych wydarzeń sportowych, z których sześć ma nosić nazwę XTB KSW. Na pozostałych wydarzeniach XTB będzie sponsorem strategicznym, podobnie jak w roku 2022. 

Od momentu podjęcia współpracy XTB jest obecne zarówno na galach KSW, jak i materiałach promocyjnych. Dzięki temu może czerpać korzyści z ekspozycji na wydarzeniach i związanej z nimi widowni. A co za tym idzie zwiększeniu rozpoznawalności marki i przyciągnięciu nowych klientów zainteresowanych inwestycjami między innymi w kryptowaluty. 

Tak o współpracy z XTB wypowiedział się Maciej Kawulski, jeden z właścicieli organizacji KSW: ,,KSW od zawsze bardzo uważnie dobierało swoich strategicznych partnerów. Uważam, że alians pomiędzy naszymi markami jest uzasadnionym i mądrym wyborem oraz okaże się doskonałą inwestycją. Dwie wiodące, stabilne marki ruszają razem w ekscytującą podróż ku wspólnemu celowi”

O podjęciu współpracy pozytywnie wypowiedział się również CEO XTB, Omar Arnaout. Jego zdaniem spółka podejmuje działania pozwalające na zbudowanie świadomości marki i aplikacji inwestycyjnej XTB w nowych grupach docelowych. Dodał też, że pozycja, jaką wypracowała sobie federacja KSW, na pewno pomoże zrealizować te cele. 

XTB aktualnie współpracuje również z utytułowanymi zawodnikami MMA, którzy powiązani są z organizacją UFC: Joanną Jędrzejczyk, Jirim Prochazką oraz Conorem McGregorem, który niedawno został globalnym ambasadorem marki. Współpraca z takimi znanymi sportowymi może pomóc XTB w zwiększeniu rozpoznawalności marki i przyciągnięciu większej uwagi od klientów zainteresowanych handlem na rynkach finansowych. Ambasadorowie marek często uczestniczą w kampaniach reklamowych, wydarzeniach i innych działaniach promocyjnych, które mają na celu zwiększenie świadomości marki i przyciągnięcie nowych klientów.

Dziękujemy za lekturę! Dla osób, które tu dotarły przygotowaliśmy kod “MMA” obniżający transakcję w kantorach o 0,25% (ważny do 11 września!).

Najnowsze wpisy
Najnowsze wpisy
kanga-blog-post-img-Porównanie różnych metod wymiany kryptowalut – co wybrać?
kanga-blog-post-img-Regulacje prawne dotyczące kryptowalut na świecie: Jak różne podejścia wpływają na rynek?
kanga-blog-post-img-Czy można wymienić kryptowaluty w bankomacie?